Saturday 19 March 2011

Rindu..

Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaikum wbt dan selamat pagi...

Pagi ini tiba-tiba dapat sms dari seorang sahabat yang amat ku rindu.. tulip hijau..(^^,)..
TIBA-TIBA?? hehe ntahla mungkin sebab lama sudah tidak bertanya kabar dengan beliau..tapi rasanya tidaklah begitu lama, kali terakhir kami bermesej ialah lebih kurang seminggu yang lalu..hehe..

Tapi entah mengapa rasa diri dan dia makin jauh..macam ada yang tersembunyi antara dia dan aku yang membuat kami rasa jauh..memang aku dan dia secara fizikalnya memang jauh.., aku di sini, dan dia di sana..bumi sarawak yang amat ku rindu..ah, bilakah boleh kembali ke bumi asal tarbiyahku..sungguh aku merindui saat-saaat menuai cinta dalam halaqah cinta..membina adik-adik dengan cinta kalamNYA...masya Allah.. sangat rindu saat itu...(aik, tiba-tiba emosi pula..hehe)

Saat ini aku amat rindu..rindu pada mereka ..
belakang dari kiri: tulip ungu, al-itmi'nan, tulip hijau, alfatihin fateh, dan AA,
depan dari kiri: Al-irsyad, tulip putih, sang murabbiah, SHS, AAR

Inilah antara wajah-wajah yang ku rindu..sebenarnya ramai lagi yang ingin ku masukkan dalam gambar, tapi ini yang spesel sikit sebab inilah wajah-wajah yang berada dalam kelompok halaqah pertamaku, pada tahun pertamaku di bumi tarbiyah itu..Ah sungguh aku rindu!!!



mengejar redha Illahi didalam halaqah cinta...

ya Allah yang menyatukan hati-hati kami, sayangilah dan jagalah akhwat-akhwatku ini tatkala penjagaanku tidak sampai kepada mereka...bantulah mereka, kuatkan mereka, dan lindungilah mereka dari kejahatan makhlukmu..ya Rahman ya Rahim, Engkau sahaja yang mempersatukan hati-hati kami, hambaMU ini mohon, andai kami tidak sempat lagi untuk bertemu di dunia, ketemukanlah kami dalam jannahMU ya Allah...

secebis doa buat insan-insan yang ku rindu di sana..walau aku jauh, namun kalian tetap dalam ingatanku.. insya Allah..



No comments:

Post a Comment

(Thanks for dropping by!! ^_^)